Als je informatie netjes opruimt en duidelijk illustreert, wordt het overzichtelijker. Dit helpt bij het verspreiden van onderzoeksresultaten, instructies aan medewerkers en cliënten, of het uitleggen van een ingewikkeld onderwerp.

Omdat de informatie in de infographic niet alleen inhoudelijk maar ook visueel een samenhangend geheel vormt, wordt deze makkelijker te begrijpen en te onthouden. Bovendien is het een stuk aantrekkelijker dan een lange lap tekst en cijfers, en daardoor verspreidt het verhaal zich sneller onder de doelgroep.

1. Afspraken

Iedere opdracht begint met een vrijblijvend gesprek als basis voor de offerte. Dit kan via de mail of telefoon, maar het liefste in persoon.

2. Inhoud

Bij akkoord op de offerte ga ik aan de slag met de inhoud. Afhankelijk van het onderwerp en het aantal betrokkenen kan ik hiervoor ook een inhoudelijke bijeenkomst faciliteren.

3. Opzet

Als we qua inhoud op één lijn zitten, ga ik puzzelen om de informatie in een infographic te krijgen. Dit is vaak een digitale schets, zodat ik naar aanleiding van de feedback nog veel heen en weer kan schuiven.

4. Uitwerking

Met de schets ga aan de slag, en stuur een uitgewerkte versie voor feedback. Daar missen soms nog details, maar in grote lijnen is het plaatje helder. Als alle feedback is verwerkt, en alle betrokkenen zijn tevreden stuur ik de definitieve bestanden en de factuur.

Voorbeelden

Veel van mijn werk is alleen voor intern gebruik binnen bedrijven. Wat ik wel wereldkundig kan maken, post ik vaak op instagram. Download mijn portfolio voor meer projecten.