
Als je informatie netjes opruimt en duidelijk illustreert, wordt het overzichtelijker. Dit helpt bij het verspreiden van onderzoeksresultaten, instructies aan medewerkers en cliënten, of het uitleggen van een ingewikkeld onderwerp.
Omdat de informatie in de infographic niet alleen inhoudelijk maar ook visueel een samenhangend geheel vormt, wordt deze makkelijker te begrijpen en te onthouden. Bovendien is het een stuk aantrekkelijker dan een lange lap tekst en cijfers, en daardoor verspreidt het verhaal zich sneller onder de doelgroep.

1. Afspraken
Iedere opdracht begint met een vrijblijvend gesprek als basis voor de offerte. Dit kan via de mail of telefoon, maar het liefste in persoon.
2. Inhoud
Bij akkoord op de offerte ga ik aan de slag met de inhoud. Afhankelijk van het onderwerp en het aantal betrokkenen kan ik hiervoor ook een inhoudelijke bijeenkomst faciliteren.
3. Opzet
Als we qua inhoud op één lijn zitten, ga ik puzzelen om de informatie in een infographic te krijgen. Dit is vaak een digitale schets, zodat ik naar aanleiding van de feedback nog veel heen en weer kan schuiven.